eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKredyt w "Grupie Kapitałowo Budowlanej Eurogroup" - syst. arg. › Re: Kredyt w "Grupie Kapitałowo Budowlanej Eurogroup" - syst. arg.
  • Data: 2004-01-21 15:43:29
    Temat: Re: Kredyt w "Grupie Kapitałowo Budowlanej Eurogroup" - syst. arg.
    Od: kam <k...@p...onet.plX> szukaj wiadomości tego autora

    Nindalf wrote:
    > Z tego co mi wiadomo, po 19 września 2002 r. weszła w życie ustawa
    > umożliwiająca odstąpienie od umowy bez podania przyczyn w ciągu 10 dni....
    >
    > Czy w tym przypadku można zastosować tą ustawe, i wycofać sie w terminie 10
    > dni, nie ponosząc przy tym kosztów (a zwłaszcza tych 95% kwoty wstępnej)

    Zapewne przedmiotem umowy jest taki "towar", który powoduje, że zostaje
    ona wyłączona spod działania ustawy o kredycie konsumenckim (np.remont,
    mieszkanie). Zresztą ustwa przewiduje właśnie przepadek opłty
    przygotowawczej.
    Ale jeśli nie utworzono jeszcze gremium, to jak najszybciej niech złożą
    oświadczenie o odstąpieniu od umowy, z tym przepadkiem 95% opłaty
    wstępnej da się powalczyć w sądzie na podstawie przepisów o klauzulach
    niedozwolonych. Proponuję skontaktować się z Federacją Konsumentów albo
    powiatowym rzecznikiem konsumentów.
    Inna mozliwością jest powołanie sie na przepisy dotyczące błędu (art.84
    kodeksu cywilnego), ale tu moga być problemy z udowodnieniem tego.
    W piśmie do firmy można jednak wskazać obie podstawy.

    KG