  • Data: 2005-08-24 14:15:32
    Temat: Re: Kradzież korespondencji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czapla napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Czy ktoś wie pod który artykuł podchodzi kradzież listów? Chodzi o
    zwykłe
    > przesyłki pocztowe, kradzione ze skrzynki na klatce schodowej przez
    sąsiada.
    > Przeszukałem kk, ale nijak nie mogę znaleźć.

    Witam!

    Mam podobny problem. Sąsiad kradł mi listy ze skrzynki na klatce.
    Zgłosiłem sprawę na policje (udało mi się zdobyć dowód - list włożony i
    napisany przez sąsiada, który nie został wysłany pocztą, ani nie mógł
    być wciśnięty przez szparę, co jest dowodem, że osoba ta ma możliwość
    otwierania skrzynek).

    Na początku prokuratura umorzyła sprawę - sąsiad po prostu zeznał, że
    to nie on kradł listy a jego "list" wetknął przez szparę.

    Napisałem odwołanie, powołując się na fakt że zeznania tej osoby są
    niewiarygodne. Obecnie sprawa od pół roku jest ponownie maglowana a ja
    czekam na jakieś wieści...

    Podsumowując: samo Twoje stwierdzenie może nie wystarczyć, postaraj
    się o dowód.

    Moja sprawa jest prowadzona w kierunku art. 268kk (niszczenie,
    utrudnianie zapoznawania się z informacją).

    Życzę powodzenia, takim osobom powinni ... urywać ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz