    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszt paczki z reklamowanym towarem.
    Date: Sun, 28 Nov 2004 22:18:41 +0800

    In article <2...@a...biaman.net>, Andrzej_K wrote:
    > User "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał(a)
    > w news'ie: news:co06tr$pkl$2@news.onet.pl
    >
    > OK, ale kiedy jestem konsumentem.? Czy gdy kupię
    > w opcji "Kup teraz" na Allegro od firmy która
    > prowadzi sprzedaż wysyłkową to jestem konsumentem
    > czy nim nie jestem.?

    MZ jesteś.

    Art. 1. u.1: Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa
    tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą
    (towar konsumpcyjny).

    > Zadaję to pytanie bo zakupiłem w ten sposób dwa
    > akumulatorki do telefonu i jeden z nich okazał się
    > trefny bo "trzyma" tylko dwa dni. Firma przyjmuje
    > reklamacje, ale chcą abym im to na swój koszt
    > przysłał (hehe, a mają siedzibę kilku ulic ode mnie)
    > , a oni na swój koszt mi odeślą. Nie bawi_cieszy
    > mnie to, że mam jeszcze dołożyć do tej baterii.

    Powołaj sie na ww. Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz.
    1176), Art.8, u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1
    oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych
    przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    --
    Marcin