eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKorzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie? › Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
  • Data: 2011-05-01 14:38:11
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: w...@a...pl (Wemif) szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Spotkałem się z dwiema przeciwstawnymi opiniami dotyczącymi legalności
    > korzystania z cudzej, niezabezpieczonej sieci - według jednej wersji jest to
    > karalne, według drugiej - taka sieć jest traktowana jak hotspot i można z niej
    > korzystać ile dusza zapragnie bez żadnych prawnych konsekwencji. Jak jest
    > naprawdę?

    Spotkalem sie ze stanowiskiem (KWP Wroclaw):
    1. jesli jest to siec niezabezpieczona i dostajesz IP automatycznie, niczego
    nie musisz robic aby ta siec Ciebie wpuscila - to nie ma do czego sie
    przyczepic, mozesz tlumaczyc, ze myslales, ze jestes podlaczony do innej
    sieci.
    2. jesli siec jest zabezpieczona (wep/itp) lub nie ma dhcp lub musisz
    zmienic adres MAC na taki jak czyjs aby Cie siec wpuscila, to znaczy, ze
    musiales najpierw podsluchac transmisje cudza. Jest to scigane na wniosek
    pokrzywdzonego.

    a.