  • Data: 2022-02-10 12:14:55
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Feb 2022 11:25:07 +0100, Olin wrote:

    > W USA jakiś inny klimat albo coś, bo pod respiratorami (prawie) sami
    > nieszczepieni.
    >
    > https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination

    cos nie dziala - pusta strone pokazuje.
    ... ok, zadzialalo

    > In December, compared to fully vaccinated persons with additional or
    > booster doses in each age group shown below, the monthly rates of
    > COVID-19-associated hospitalizations were:
    >
    > 45x Higher
    > in Unvaccinated Adults
    > Ages 50-64 years
    >
    > 51x Higher
    > in Unvaccinated Adults
    > Ages 65 Years and Older

    Tak pisza, ale na wykresie grupy 50-64 w ostatnim punkcie jest
    2.2 na 100k - fully vaccinated with additional booster
    8.9 - fully vaccinated without booster,
    72.7 na 100k - unvacinated

    inne liczby mi z dzielenia wychodza.
    Chyba, ze popatrzyli na wczesniejsze tygonie - bylo lepiej.
    Ale czemu teraz gorzej? Widac, ze mocno spadla smiertelnosc
    niezaszczepionych, a wzrosla zaszczepionycc ...
    Czyzby skutek omikrona? a co dalej?

    W Polsce rzekomo podobnie, tylko jak widze lekarza w TV, co mowi
    "na oddziale covidowym prawie nie ma zaszczepionych",
    to mam jakies watpliwosc - naprawde nie ma, czy mowi to, co TV
    wygodne.

    Najlepiej, zeby podali jakies liczby, chocby takie jak Ty - ze w
    miesiac zmarlo na covid dwoch 39-latkow zaszczepionych i 18
    niezaszczepionych.
    Co prawda rocznik wybrales tendendencyjnie i w innych jest gorszy
    wynik.

    No i jeszcze drobiazg - piszesz o respiratorach, a w danych tylko
    hospitalizacje.
    Co prawda szpitale w USA bardzo drogie, to moze przyjmuja tylko tych,
    co wymagaja respiratora.
    Bo u nas jednak sporo lzejszych przypadkow lezy.

    J.