  • Data: 2022-02-03 17:23:58
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2022 o 10:39, Olin pisze:

    > Istnieją dane, jaki procent zaszczepionych i nieszczepionych chodzi bez
    > masek i zaraża?

    Nie ma też danych do jakich zakładów pracy chodzą, czy więcej pokłutycz
    czy nieszczepów jeżdzi metrem i w cholerę innych rzeczy. Co nie znaczy
    że jak widzać, że nie działa to możemy powiedzieć, że cuj tam - może to
    dlatego, że zaszczepieni częsciej chodzą do fryzjera a niezaszczepieni
    na piwo.

    > Twierdzisz, że szczepieni bardziej beztroscy, ale na jakiej podstawie, poza
    > własnym przekonaniem?

    Na podstawie własnych doświadczeń, zasady kompensacji ryzyka, oraz tego,
    że jakoś "ujemną skuteczność" wypadałoby wyjaśnić nie przyjmując, że
    zakażasz się szczepionkami. Rzucam ci koło ratunkowe;)

    >>> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vyGm_zdue2aP
    IyuNiV-0oVboBgS11XE1/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    > Nie bardzo rozumiem, jak to porównywać, bo grafika dotyczyła IV fali, a ja
    > zajmowałem się zgonami do końca 2020.

    Czyli doskonale - wziałeś dane z różnych źródeł, różnych okresów i
    wyszło ci inaczej. No kurwa jak? ;)

    > Mogę za to policzyć współczynniki korelacji zgony vs % szczepionych dla
    > danych z grafiki, tylko trzeba kogoś sumiennego, żeby je wklepał do
    > tabelki, a ja zajmę się resztą. Na pewno pali Cię ciekawość, więc chętnie
    > to zrobisz w kolumnach B i C. Ja zajmę się resztą.

    Nie chce mi się.

    > Mamy już dane o PBK, więc łatwo będzie sprawdzić, jak korelują się zgony z
    > PKB i czy lepiej niż ze szczepieniami.

    https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-d
    eaths-of-covid-19-per-million-people-vs-gdp-per-capi
    ta?zoomToSelection=true&country=ALB~AUT~BLR~BEL~BIH~
    BGR~HRV~CYP~CZE~DNK~EST~FIN~FRA~DEU~GRC~HUN~ISL~IRL~
    ITA~OWID_KOS~LVA~LTU~LUX~MLT~MDA~MNE~NLD~MKD~NOR~POL
    ~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CHE~UKR~GBR

    Masz. Chociaż tak samo z dupu jak twój wykres - tam porównujesz tylko 14
    dni a więc różne fazy fali w różnych krajach, tu cały okres jak lubi
    minister - a to też niewiele mówi. Widzisz, że choćby samym okresem da
    się nieżle manipulować.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.