    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konwencja wiedeńska 1968
    Date: Wed, 16 Apr 2008 13:43:57 +0200

    On Tue, 15 Apr 2008, Tristan wrote:

    > BTW: Czy ktoś mi wyjaśni jak działa Dziennik Ustaw?

    Nic sie nie martw, na tym przejechał się nawet pewien profesor prawa,
    doradca prezydenta, który nawet dorobił się (od nazwiska) przymiotnika
    określającego sposób interpretacji :) ("falandyzacja").
    Po prawdzie nie w tym kontekście, ale nie przewidział, że "działanie
    dziennika" wymaga jednej prostej czynności całkowicie leżącej w ręku
    premiera: podpisu pod decyzją o (bacznosć!) PUSZCZENIU DO DRUKU!
    (a bez druku przepisu nie ma, nawet jak Sejm, Senat i prezydent "klepną").
    To tak offtopicznie :)

    > Bo nigdy nie rozumiałem
    > tej numeracji: ROK-NR-POZYCJA-TYTUŁ. Kiedy się robi NR++?

    Jak premier podpisuje gazetę do druku. To jest numer wydania tego
    "i czasopisma" (nieokresowego!).

    > Kiedy POZYCJA++?

    Za każdym tytułem :)
    Tylko ich jest po kilka w gazecie.

    > I czemu nie można kolejno tego numerować albo coś?

    Ale przecież to jest "kolejno"!
    Dzięki takiemu właśnie rozumieniu słowa "kolejno" możliwe jest m.in.
    wystawianie kilku "ciągów" *kolejno nunerowanych* faktur VAT :) (np.
    jak firma ma kilka sklepików).
    Tutaj "numer główny" to numer gazety.

    pzdr, Gotfryd