  • Data: 2007-02-10 21:38:17
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania - trochę inaczej
    Od: Mirek <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Tak, bowiem nie da się tego spreparować.

    Raczysz żartować? Najpopularniejsze do tej pory systemy, czyli cała
    rodzina ms windows, nie mają żadnych zabezpieczeń na poziomie logicznym.
    Absolutnie żadnych. Podłożenie pliku z pornografią dzieciecą? Żaden
    problem, to tylko zapisanie na dysku tegoż pliku ze wsteczną datą. Jeśli
    data zostanie zmieniona po nagraniu to jeszcze teoretycznie pozostanie
    ślad, jednak który jednak można wykryć wyłącznie fizycznie a nie
    logicznie. Ale jeśli od razu zapisze się plik antydatowany to nie ma
    żadnej w tym momencie metody wykrycia. To by musiało być datowanie śladu
    magnetycznego na poziomie pojedyńczych sektorów dysku i zapewne
    wymagałoby sprzętu rodzaju mikroskopu elektronowego.

    Prędzej czy później takie analizy będą możliwe. W tym momencie nie
    słyszałem o nich w ogóle. Jeśli istnieją to są metody niewykorzystywane
    w błachych sprawach kryminalnych a ich pewność nie jest zapewne najwyższa.

    > Nie
    > zapominaj o tym, że biegli są w stanie odtworzyć kilka kolejnych
    > poprzednich zapisów.

    Raczysz albo kpić albo się nie znać. Odtworzyć to można, ale najpierw
    musi być z czego. Dziecinnie łatwo zadbać, żeby nie było śladów dających
    się w tym momencie dobrze analizować logicznie. Mogę to porównać do
    daktyloskopii sprzed 150 lat. Teoretycznie wiedziano, że jakieś ślady
    pozostają. Jednak nikt nie potrafił tego wykorzystać.

    M.