eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKomornik żąda zawarcia umowy i zaliczki na korespondencje w wysokości 90 zł › Re: Komornik żąda zawarcia umowy i zaliczki na korespondencje w wysokości 90 zł
  • Data: 2008-04-26 15:12:17
    Temat: Re: Komornik żąda zawarcia umowy i zaliczki na korespondencje w wysokości 90 zł
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wombi pisze:
> [...]
    > egzekwowanego roszczenia wynosi: 1500 zł. W piśmie komornik cyt. "wzywa"
    > do wpłaty 61,80 zł co będzie traktowane jako zlecenie poszukiwania
    > majątku [art.797(1) k.p.c.].
    > W tym samym piśmie komornik żąda zaliczki na koszty korespondencji:87 zł
    > oraz zaliczki na koszty zapytań: 48,52 zł.
    > Pytania:
    > 1. Czy komornik ma prawo żądać od wierzyciela zawarcia umowy o
    > poszukiwanie majątku pod rygorem nie podejmowania innych czynności
    > egzekucyjnych? Czy jeśli nie zlecę komornikowi poszukiwania majątku to

    Jeśli nie posiada informacji o majątku dłużnika to może umorzyć jako
    bezskuteczną

    > 2. Czy przy egzekwowaniu 1500 zł komornik może żądać zaliczki w ww.
    > wysokości? Szczególnie interesuje mnie dokąd i ile chce wysyłać tej
    > korespondencji za prawie 90 zł.

    jeden list polecony za potwierdzeniem kosztuje 5,45zł, wezwanie o
    zaliczkę - 1 list, jakiekolwiek zajęcie - 3 listy, postanowienie o
    umorzeniu min 2 listy, wezwanie dłużnika - 1 list, każda czynność
    powoduje wysłanie listu/ów

    Krzysztof