    From: "remeeq" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik a zajecie
    Date: Thu, 25 Nov 2004 11:23:17 +0100

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cn9nc5$srj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Sorki za pierwszy post.
    > Mam pytanko kumpel zadłużył się w banku a że nie spłacał dostał komornika.
    > Zameldowany jest u rodziców a mieszka gdzie indziej.
    > Pytanie czy komornik może zabrac jego rodzicom przedmioty w ramach długu ?
    > Czy mogą go nie wpuszczać ?
    Mogą go nie wpuszczać, ale wtedy komornik może w obecności policji i
    świadków wejść wywalając drzwiczki, więc trochę szkoda by było.

    Majątek pod adresem zameldowania komornik może zając. Jeśłi jednak komornik
    ma nakaz zapłaty na jedną konkretną osobę, to po dokonaniu zajęcia można
    wnioskować o wyłączenie zajętych przedmiotow z egzekucji, gdyż są własnością
    kogoś innego (trzeba to wykazać) lub są tylko współwłasnością dłuznika. A
    najprawdopodobniej komornik ma nakaz zapłaty na jedną osobę, więc nie może
    dokonać egzekucji z majątku wspólnego. Ale rzeba to wykazać przed terminem
    licytacji lub podanym w pouczeniu.