  • Data: 2011-03-08 13:33:42
    Temat: Re: Komornik, a splata wierzycielowi.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-08 14:16, THX pisze:
    > Gdzieś mi dzwoni w uchu, że pewnych przypadkach w ogóle się "procent" nie
    > należy (np. spłata egzekwowanej grzywny bezpośrednio w kasie sądu
    > grodzkiego), a może nawet dodatkowe koszty nie, ale też nie pamiętam czy było
    > czy jest czy miało być (??)

    Grzywny, mandaty itp. rządzą się innymi prawami.

    W Twojej sprawie ma zastosowanie:

    art. 49 ust. 2 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji:

    W sprawach o egzekucję świadczeń pieniężnych w przypadku umorzenia
    postępowania egzekucyjnego na wniosek wierzyciela oraz na podstawie art.
    823 Kodeksu postępowania cywilnego komornik pobiera od dłużnika opłatę
    stosunkową w wysokości 5% wartości świadczenia pozostałego do
    wyegzekwowania, jednak nie niższej niż 1/10 i nie wyższej niż
    dziesięciokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.
    Jednakże w razie umorzenia postępowania egzekucyjnego na wniosek
    wierzyciela zgłoszony przed doręczeniem dłużnikowi zawiadomienia o
    wszczęciu egzekucji, komornik pobiera od dłużnika opłatę stosunkową w
    wysokości 1/10 przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.

    --
    Liwiusz