  • Data: 2005-05-22 17:49:25
    Temat: Re: Komornik
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy komornik moze zajac jedyne mieszkanie (lub dom) dluznika?
    > Pzdr Marek
    >
    > wydaje mi się, że taka jest rola komornika. Szuka tego, co może sprzedać w
    > drodze licytacji, więc i mieszkanie.
    > Mieszkanie nie da zarobić pieniędzy, więc nie jest to "narzędzie pracy",
    > które pozwoli spłacić dług.

    W zasadzie tak - zająć może, i owszem tak.
    Ale nie zawsze w praktyce go może wziąć - nie jest łatwo, bo jeśli to jest
    jedyne Twoje mieszkanie, jeśli dodatkowo masz małe dziecko, albo jesteś
    emerytem/rencistą, albo niepełnosprawnym, to przy sprawie o eksmisję (w
    niektórych m.in. ww. wypadkach) Sąd i owszem orzecze eksmisję, ale... do lokalu
    zastępczego (lub socjalnego), który MUSI zapewnić gmina.
    A gmina takich mieszkań zwykle nie ma, albo będzie mieć za ileś tam xx lat,
    więc do czasu do kiedy nie masz się gdzie wyprowadzić, eksmisja będzie
    wstrzymana. Po prostu w niektórych przypadkach Sąd NIE MOŻE orzec eksmisji na
    bruk.