  • Date: Wed, 03 Jan 2007 23:10:45 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja samochodowa - kto winny ?

    Paweł Sakowski wrote:

    > (zależnie od tego, jaki był ten odstęp). Jeśli Golf wyhamował zderzaku
    > poprzedniego auta na odcinku metra z 50 km/h do zera, to winny jest on,

    Zapominasz, że (1) nie znasz normalnej drogi hamowania poprzedzającego
    pojazdu (2) patrzeć należy nie tylko w zadek pojazdu poprzedzającego,
    ale też kontrolować całą sytuację na drodze (oczywiście jak się jedzie
    komuś "na plecach" jest to znacznie utrudnione).

    Dochodzą też takie czynniki jak przeszkody, które pojazd poprzedzający
    może z jakichś powodów zignorować (np. ciężarówka z dużym prześwitem
    przejedzie nad leżącym na środku drogi kamulcem - a niżej zawieszona
    osobówka będzie miała ładne ŁUP).

    Dlatego ideałem jest zachowanie takiego odstępu, żeby móc wyhamować
    nawet, jakby np. poprzedzający pojazd był czołgiem, który nagle dał
    pełne hamowanie ;-> (a czołgi ze swoimi gąsienicami mają drogę hamowania
    taką, że Porshe może im pozazdrościć).