  • Data: 2008-07-31 11:28:23
    Temat: Re: Kodeks cywilny i gwarancje.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ===Tomy=== pisze:

    > Ustawa natomiast dopuszcza prawo do oddzielnego oświadczenia
    > sprzedawcy/gwaranta. Czy gwarant w takim oddzielnym oświadczeniu znanym
    > jako 'Gwarancja' ma prawo do takich zapisów/warunków?
    >
    > Proszę o sensownie wskazanie czy producenci/dystrybutorzy wszelakich
    > towarów mają prawo do stosowania zapisu nakazującego Kupującemu
    > dostarczenia rzeczy w oryginalnym opakowaniu?
    > Skupiamy się tylko na prawie gwarancji jakości i rękojmi za wady.

    Gwarancja jest aktem dobrowolnym i nieobowiązkowym. Nie widzę zatem
    przeszkód, aby gwarant domagał się np. oryginalnego opakowania.

    Gwarancja nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczeń na podstawie
    przepisów ogólnych, np. rękojmi, czy niezgodności z umową; w takim
    przypadku uprawnienia te przysługują pomimo braku oryginalnego opakowania.

    Poza tym: nieraz taki zapis w gwarancji widziałem, ale jeszcze się
    nie spotkałem (ani osobiście, ani wśród znajomych i rodziny), aby komuś
    odmówiono naprawy gwarancyjnej na tej podstawie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz