  • Data: 2009-07-12 18:56:15
    Temat: Re: Kłopoty ze współwłasnością
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    k...@W...gazeta.pl pisze:

    > Własnie, nie mam pewności, czy nie kłamią z tym wynajmem (choc nawynajem bym
    > stawiał stawiał). Raz twierdzą, ze wynajmują innym razem, ze jeden z nich
    > bierze ślub, ma juz jedno mieszkanie, ale teraz przebił sie do drugiego
    > (samowolka budowlana), bo potrzebuje miejsca. Czy w toku np, sprawy o
    > wynagrodzenie z tytułu bezumownego użytkowania można tę prawe wyjaśnić?
    > Czy można oprócz bezumownego użytkowania żądać od nich mojej części pożytków,
    > jeśli ustali sie, ze jednak wynajmują?

    Jak się ustali, to - tak jak napisał Robert - jak najbardziej tak.

    > Rozważę te możliwość, mam jeszcze kilka pytań odnoście bezumownego
    > użytkowania. Czytałem o odszkodowaniu i wynagrodzeniu za bezumowne
    > korzystanie. Czym to się różni?

    Pierwsze słyszę, pewnie po prostu ktoś posłużył się różnymi nazwami,
    prawidłowa to: wynagrodzenie za korzystanie z rzeczy (224 par. 2 KC).

    > Czy w chwili złożenia wniosku? pozwu?

    Pozwu.

    > muszę dokładnie znać sumę jakiej żądam?

    No musisz podać jakąś kwotę w pozwie. Podaj na oko (najlepiej zawyżoną -
    więcej Ci nie zasądzą, mniej zawsze mogą). Biegłego się powoła w trakcie
    procesu.

    > Czy należny rówżnież doliczyć budynki gospodarcze i grunt?

    W grę wchodzi cała nieruchomość.

    pozdrawiam
    kuba