  • Data: 2022-11-04 20:09:42
    Temat: Re: Kiedy US-PIS może łatwo zająć domenę .pl?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    omains-are-seized-and-pirate-book-site-is-dead

> [...]
    >
    > Bo domeną .pl rządzi oficjalnie chyba nadal NASK, choc jakby sie
    > troche władza rozmyła.
    >
    > Wiec nawet jak US-PIS zajmie serwer DNS jakiejs poddomeny, to
    > uprawnione osoby i instucje mogą szybko przeniesc domenę na inny
    > serwer. Czy ciagle miec zapasowy w innym kraju.
    >
    > Nie wykluczam, ze polecenie amerykanskiego sądu, moze w koncu trafic
    > do NASK w ramach pomocy prawnej, i zostac wykonane.
    >
    > Z drugiej strony - operatorzy/dostawcy internetu na swiecie, przez
    > swoje serwery DNS i routery mogą grzebac w odczytach DNS.
    > Tak jak u nas zablokowano ostatnio troche "nieprawomyslnych"

    Niby masz rację ale przeważnie po zajęciu serwerów operator nie pogardza
    sobie sytuacji prawnej dalszą działalnością choć chyba tak nie będzie w
    tej sytuacji [A].

    Domena 1lib.pl *też* już została przełączona na nowe serwery DNS "nie rządu
    USA". Chociaż to może być pułapka na korzystających z usług.
    Jak mi się wydaje przypadki dalszego operowania serwisu dla gromadzenia
    dowodów na użytkowników już się rządowi federalnemu USA zdarzały.
    Jak mi się wydaje ściąganie po tor wymaga zalogowania, a dostanie loginu
    wymaga weryfikacji adresu email.

    Link za wikipedią
    [A] https://www.bleepingcomputer.com/news/technology/z-l
    ibrary-ebook-site-domains-seized-by-us-dept-of-justi
    ce/

    --
    A. Filip