  • Data: 2011-06-14 11:42:35
    Temat: Re: Kara za zerwanie umowy (476 KC)
    Od: "Robert" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał:

    > "Niezręczne" to delikatne określenie. Swoją szosą - jak doszło do
    > poinformowania ich o odstąpieniu od umowy? (skoro przysłali taki papier
    > to się dowiedzieli)

    Nijak! Tłumaczę to od początku wątku! Jeszcze raz: byłem u nich w biurze,
    podpisałem umowę, olałem sprawę, zapomniałem w ogóle o tym fakcie, dostałem
    pismo z nakazem zapłaty kary. Nikt nie zrywał ze mną żadnej umowy, ja z nikim
    nie zrywałem żadnej umowy. Teoretycznie ona nadal obowiązuje!

    > Pisząc powyższe zdanie - też źle zrobiłeś ;->

    :-)

    > Ale do rzeczy... Przede wszystkim: skąd "kara umowna" skoro w umowie
    > żadnej kary nie przewidziano? I powoływanie się na 476KC jest dość...
    > kuriozalne w przypadku, kiedy to terminy dotyczyły wykonawcy.

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Tylko co zrobić. Czas leci a ja nie bardzo wiem
    co powinienem teraz zrobić. Wysłać im pismo? Napisać maila? Zadzwonić? Tak czy
    owak nawet jak miałbym płacić tą ich "karę", to nie widzę powodów dla których
    jest ona opodatkowana.

    Dziękuję bardzo za odpowiedź,
    Robert