  • Data: 2005-05-31 16:34:39
    Temat: Re: Kara za rozwiązanie umowy (IDEA)
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Alex napisał(a):
    > Wydaje mi się, że przedawnienie nie ma nic do tego.
    > Rzeczywiście roszczenie w tym przypadku ulega przedawnieniu po 3 latach, ale
    > bieg przedawnienia liczony jest od dnia w którym upłynął termin płatności.
    > Natomiast tu mamy przypadek, kiedy umowa przestała obowiązywać, a
    > usługodawca naliczył należność.
    > Czy to oznacza, że jeżeli rozwiążę umowę z usługodawcą, a on po 5 latach
    > przypomi sobie, że nie naliczył mi opłaty (która zgodnie z umową mu się należy) to
    > może wysłać mi fakturę na kwotę, której zapomniał naliczyć?

    Jeśli przyjąć, że roszczenie staje się wymagalne po naliczeniu kary -
    wezwaniu, to termin przedawnienia biegnie od dnia, w którym stałoby sie
    wymagalne gdyby uprawniony podjął czynność w najwcześniej możliwym terminie.
    Możliwe też że jest wymagalne od razu z chwilą rozwiązania umowy.
    Zależy od sformułowania postanowienia o opłacie..

    KG