eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKOMU DOKOPAĆ ZA WYDANIE KRZYWDZĄCEJ DECYZJI W STAROSTWIE??? › Re: KOMU DOKOPAĆ ZA WYDANIE KRZYW DZĄCEJ DECYZJI W STAROSTWIE???
  • Data: 2005-06-16 14:26:08
    Temat: Re: KOMU DOKOPAĆ ZA WYDANIE KRZYW DZĄCEJ DECYZJI W STAROSTWIE???
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytania: -Na jakiej podstawie i do kogo najlepiej się odwoływać?

    w decyzji jest pouczenie - zgodnie z nim. /pewnie wojewoda?/.

    > -Czy warto poradzić się adwokata i w razie czego wszcząć
    > postępowanie sądowe przeciw tym organom?

    sądowe po wyczerpaniu środków zaskarżenia. w tej sytuacji możesz złożyć wniosek
    o wstrzymanie wykonaina zaskarżonej decyzji, ale czy już przed wojewodą - nie
    wiem, ale bardzo możliwe.

    > -Jakie paragrafy przemawiają za tym iż w trakcie odwołania nie mają
    > prawa zabrać mi prawa jazdy (przypuszczam że takie są bo w końcu
    > niezostał mi konkretnie podany powód dla którego mam oddać swoje
    > prawa jazdy)?

    > -Ile może kosztować wynajęcie adwokata który podjąłby się tej sprawy?

    pojęcia nie mam, ale pewnie wedle zwykłych stawek.
    zależy od miejscowości.

    > -Czy w przypadku stwierdzenia braku podstaw do poddania mnie badaniu
    > moge zwrócić się o zwrot pieniędzy do organu który wysłał mnie na
    > to badanie (starosty)?

    zwrot kosztów postępowania administracyjnego przysługuje stronie od organu, ale
    musisz wygrać bądź to przed II isntancją, bądź przed I lub II sądową.
    wiec myślę, że tak. pewności jednak 100%towej nie mam.

    pozdr.