eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKC, reklamacja telefonu SERe: KC, reklamacja telefonu SE
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Herald <h...@o...eu>
    Subject: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <iau6v5$g3t$1@node1.news.atman.pl>
    <2mx1z9dib7g$.i8xw3zxy6ujo.dlg@40tude.net>
    <ib0lvb$vr$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Fri, 5 Nov 2010 14:34:25 +0100
    Message-ID: <1sw4ww132mnw7$.1kds0xs9sqyiw$.dlg@40tude.net>
    X-Licznik: 1806
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.19.61.114
    X-Trace: 1288964066 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22811 83.19.61.114:50451
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:658173
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 5 Nov 2010 11:18:37 +0100, Konrad napisał(a):

    >> To Ty jako konsument WYBIERASZ czy ma być wydana rzecz wolna od wad, czy
    >> naprawiona. W ostateczności - zwrot kasy.
    >
    > Bzdura.

    Fajnie że się przedstawiłeś, ale wróćmy do sedna wątku :)

    //Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana -
    należy do kupującego.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=139#2
    //

    //
    Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
    wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa
    wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar.
    Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas
    żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam
    zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody.
    Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie
    jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390
    //

    //
    Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej, jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
    naprawę albo wymianę na nowy.

    Roszczenie o naprawę towaru lub jego wymianę na nowy jest podstawowym
    roszczeniem konsumenta w przypadku zaistnienia "wadliwości" towaru.
    Skorzystanie natomiast przez kupującego z uprawnienia do żądania obniżenia
    ceny lub z prawa odstąpienia od umowy ma charakter wyjątku i jest
    uwarunkowane szeregiem okoliczności.

    http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html
    //

    or more....
    http://www.google.pl/#hl=pl&biw=1440&bih=692&q=Roszc
    zenia+konsumenta+z+tytu%C5%82u+niezgodno%C5%9Bci+tow
    aru+z+umow%C4%85&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=ffde
    e2be4ac63c1c

    Dobra, nie będę cię więcej szkolił ;)
    Powiedz teraz co masz na swoją bzdurę?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1