  • Data: 2004-09-30 23:31:52
    Temat: Re: KARANY czy NIE
    Od: "DaMoN" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RIEGER" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cji483$d8n$1@inews.gazeta.pl...
    > no ale poswiece te 50zl bo ambasada wymaga aby KRK wyslalo do niej
    > bezposrednio wiec nie bede pewny az do konca - dzieki za taka nerwowke -
    > wole wiedziec i jak cos moze pisac podania o wykreslenie z tej cholernej
    > listy ( o 5 latach mozna tak? )

    Znajdz w sieci kodeks karny.

    Znajdziesz tam artykul 106 ktory brzmi mniej wiecej tak:
    Art. 106. Z chwilą zatarcia skazania uważa się je za niebyłe; wpis o
    skazaniu usuwa się z rejestru skazanych.

    A kolejny brzmi mniej wiecej tak:
    Art. 107. § 1. W razie skazania na karę pozbawienia wolności wymienioną w
    art. 32 pkt 3 lub karę 25 lat pozbawienia wolności, zatarcie skazania
    następuje z mocy prawa z upływem 10 lat od wykonania lub darowania kary albo
    od przedawnienia jej wykonania.
    § 4. W razie skazania na grzywnę albo karę ograniczenia wolności, zatarcie
    skazania następuje z mocy prawa z upływem 5 lat od wykonania lub darowania
    kary albo od przedawnienia jej wykonania; na wniosek skazanego sąd może
    zarządzić zatarcie skazania już po upływie 3 lat.
    § 5. W razie odstąpienia od wymierzenia kary, zatarcie skazania następuje z
    mocy prawa z upływem roku od wydania prawomocnego orzeczenia.

    Wedlug mnie z tego wynika ze jestes juz czysty jak lza. Poszukaj o zatarciu
    w kodeksie karnym i kodeksie podstepowania karnego. Nie jestem pewny czy
    zatarcie nastepuje z urzedu, ale wydaje mi sie ze tak. Powertuje te kodeksy.

    --
    Pozdrawiam,
    DaMoN