  • Data: 2010-02-02 20:04:47
    Temat: Re: Jutro w Warszawie 2.02 proces Klaudiusza Weso?ka
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał

    > To oczywiście nieprawda.

    Oczywiście?

> [...]
    > poprzedniego. Tak
    > samo jak wyłudzenie posiłku za 1000 zł w luksusowej restauracji albo
    > przejazdu
    > taksówką z Gdańska do Zakopanego to również wykroczenia, a nie
    > przestepstwa,
    > zaś wartość szkody nie ma tu nic do rzeczy.
    > Malowanie po ścianach można uznac za przestepstwo z art. 288 par. 1
    > kk lub
    > art. 124 par. 1 kw w jednym przypadku. Jakim, to sobie poszukaj,
    > jesli chcesz
    > - uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13.03.1984 r., sygn. akt VI KZP

    "tylko wówczas, gdy w wyniku tego działania nastąpiło pomniejszenie
    wartości materialnej lub użytkowej budynku, obiektu lub innej rzeczy w
    takim stopniu, że do usunięcia tego uszkodzenia konieczne jest
    naruszenie ich substancji."

    Czyli jednak nie oczywiście.

    Nie wiem jaki przypadek wówczas SN rozpatrywał ani jaki był wybryk
    Wesołka z pierwszego posta. Jeśli mamy zwykłą otynkowaną ścianę, którą
    wystarczy pomalować to sprawa jest prosta i względnie tania. A teraz
    wyobraź sobie gmach wykończony porowatą okładziną z której ani farby
    nie da się usunąć ani nie wchodzi w rachubę zamalowanie napisu. Trzeba
    rozebrać i odbudować kilkadziesiąt czy więcej metrów kwadratowych
    ściany osłonowej a koszty idą w setki tysięcy. Dalej wykroczenie?