    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakie wyroki w kraju sprawiedliwosci
    Date: Tue, 23 Nov 2004 13:06:47 +0100
    <cnposk$2cu$1@nemesis.news.tpi.pl> <cnq1mi$bue$1@inews.gazeta.pl>
    <cnq681$ekf$1@atlantis.news.tpi.pl> <cnqfb9$ha0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cnqgnc$qpj$1@nemesis.news.tpi.pl> <o...@k...it-net.pl>
    <cnqn3f$rdi$1@atlantis.news.tpi.pl> <o...@k...it-net.pl>
    <cnqqkh$kio$1@atlantis.news.tpi.pl> <o...@k...it-net.pl>
    <cnqv1k$ibp$1@nemesis.news.tpi.pl> <cnrpnd$t97$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cns31e$ep9$1@atlantis.news.tpi.pl> <cnssm2$ihd$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cntvf9$e82$1@atlantis.news.tpi.pl> <cnv15h$2d1$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cnv2bs$5qp$1@nemesis.news.tpi.pl> <o...@k...it-net.pl>
    <cnv5op$iub$1@nemesis.news.tpi.pl> <o...@k...it-net.pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Nie można. Z jednego prostego powodu. Bo jest to broń wojskowa,
    > podwieszana pod karabinki szturmowe. Nie ma mozlwości podwieszenia jej
    > pod broń używaną przez oddziały specjalne.

    Tak w kwestii formalnej to istnieje możliwość niezależnego używania
    samego M203. Oczywiście nie 'luzem' :) tylko ze specjalnie do niego
    przeznaczonym 'uchwytem' (kolba, spust, celownik itepe).

    Ale może byście wrzeszcie do wszystkich diabłów przestali karmić tego
    zafajdanego trolla? Zwłaszcza, że temat już dawno odbiegł od tematyki
    niniejszej grupy?

    [ciach]

    > Nie wiem gdzie się przyjęło. Ale dla mnie karabin maszynowy to broń
    > opierana na dwójnogu lub trójnogu zasilana z taśmy lub wyjątkowo z
    > magazynka.

    ...zamontowana w drzwiach helikoptera lub trzymana w rękach (ręczny
    karabin maszynowy).

    Zasadniczym kryterium jest rodzaj amunicji - karabin maszynowy (machine
    gun) jest zasilany amunincją karabinową, a nie pośrednią - no i
    oczywiście przeznaczenie: 'assault rifle' to lekka broń osobista, mająca
    możliwość strzelania nie tylko ogniem ciągłym, ale także pojedynczym
    oraz krótkimi seriami (przez co zdarza się, że niektórym mylą się
    karabinki automatyczne z pistoletami maszynowymi ('submachine gun') na
    amunicję pistoletową.