  • Data: 2007-03-15 18:00:17
    Temat: Re: Jaka bron wolno posiadac bez zezwolenia?
    Od: mauser50 <m...@-...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Witam serdecznie.
    >
    > Gubie sie juz ... jaka bron mozna obecnie 'uzytkowac' bez pozwolenia? Bo
    > ustawa o broni i amunicji troszke mnie myli. Wynika mi z tego, ze katana
    > mozna 'wojowac' bez pozwolenia a kijem od szczotki juz nie ... Moze
    > przeoczylem jakies rozporzadzenie?
    >
    > --Pozdrawiam, Jasko Bartnik.
    > Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    > Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.

    Witam

    Poniżej zamieszczam art. 11 ustawy o broni i amunicji, ktory reguluje co
    można posiadać bez pozwolenia.

    Art. 11. Pozwolenia na broń nie wymaga się w przypadku:
    1) posiadania broni palnej wytworzonej przed rokiem 1850 lub replikę
    tej broni;
    2) gromadzenia broni w zbiorach muzealnych na podstawie odrębnych
    przepisów;
    3) dysponowania bronią przez przedsiębiorców dokonujących obrotu bronią
    i amunicją na podstawie koncesji lub świadczących usługi rusznikarskie
    na podstawie odrębnych przepisów, o ile jest to związane bezpośrednio z
    prowadzeniem działalności gospodarczej;
    3a) dysponowania bronią przekazaną w celu pozbawienia lub potwierdzenia
    pozbawienia cech użytkowych;
    4) używania broni w celach sportowych, szkoleniowych lub rekreacyjnych
    na strzelnicy działającej na podstawie zezwolenia właściwego organu;
    5) posiadania broni alarmowej o kalibrze do 6 mm;
    6) posiadania ręcznych miotaczy gazu obezwładniającego;
    7) posiadania przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za
    pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie
    nieprzekraczającej 10 mA;
    8) używania broni palnej sygnałowej i alarmowej do celów wzywania
    pomocy, ratowniczych, poszukiwawczych oraz przez osoby uprawnione do
    sygnalizacji zawodnikom rozpoczęcia konkurencji sportowej w trakcie
    zawodów sportowych, jeżeli wymaga ona takiej sygnalizacji;
    9) posiadania broni palnej pozbawionej cech użytkowych;
    10) posiadania broni pneumatycznej

    Natomiast jeśli chodzi o kij konkretnie do kendo to według mnie nie jest
    wymagane na ten przedmiot pozwolenie czy jego rejestracja poniżej art. 4
    w/w ustawy

    Art. 4. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o broni, należy przez to rozumieć:
    1) broń palną, w tym broń bojową, myśliwską, sportową, gazową, alarmową
    i sygnałową;
    2) broń pneumatyczną;
    3) miotacze gazu obezwładniającego;
    4) narzędzia i urządzenia, których używanie może zagrażać życiu lub
    zdrowiu:
    a) broń białą w postaci:
    -- ostrzy ukrytych w przedmiotach niemających wyglądu broni,
    -- kastetów i nunczaków,
    -- pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub
    zawierających wkładki z takiego materiału,
    -- pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału,
    imitujących kij bejsbolowy,
    b) broń cięciwową w postaci kusz,
    c) przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii
    elektrycznej.

    Z poważaniem mauser50