    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zablokowac wejscie sieci internetowej na osiedle?
    Date: Sun, 25 Sep 2005 02:45:06 +0200

    b...@i...pl wrote:
    > Sytuacja z jaka ja mam do czynienia jest nastepujaca:

    I pewnych rzeczy tu nie rozumiem.

    > Na osiedlu dzialaja juz 3 sieci o roznej jakosci, cenach itd internetu +
    > standartowi operatorzy tpsa, etc.
    > 2 Z nich uzywaja radia na 5 i 2,4 Ghz, trzecia troche tez, dogadalismy sie
    > miedzy soba, chociaz trudno bylo, zeby jakos te pasma podzielic tak, bysmy
    > nie wchodzili sobie w droge.

    Chyba jest oczywiste, że to porozumienie nie wiąże nikogo oprócz firm, które
    je zawarły?

    > Teraz slyszymy ze kolejna firma chce wejsc na to osiedle takze z siecia
    > radiowa! Nie wiem jak by to mialo wygladac, bo my sie tu ledwo
    > upakowalismy z czestotliwosciami

    Wikipedia twierdzi, że IEEE 802.11a udostępnia 12 niezależnych kanałów. A
    jeszcze jest 11b i 11g. Więc w czym problem?

    > Dlatego: czy jest jakis przepis prawa, nie wiem - cos o wspolzyciu firm ;)
    > ktory moglby byc powodem do zablokowania przymusu (ktore jest w Prawie
    > Telekomunkacyjnym) dania nowej sieci zgody na dzialanie z radiem na
    > terenie tego osiedla ? Jasne ze to jakby poczatek walki, bo trzeba
    > poprosic zarzadce budynkow o nie wpuszczanie nowej firmy,

    "Wpuszczanie" na osiedle? To tak jakbyście się domagali, żeby nie wpuścić na
    osiedle sygnału RMF FM. Z eteru nie da się wykroić samorządnej enklawy na
    terenie osiedla.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>