  • Data: 2007-02-24 10:28:44
    Temat: Re: Jak z tymi światłami - trzeba włączyć 1 marca?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli włączenie świateł (i to w trasie, czyli podczas długiej jazdy)
    > rozładuje Ci akumulator,

    Wybacz, ale na akumulatorach to ja się znam naprawdę lepiej, tylko tu nie
    miejsce na tłumaczenia. Alternator też nie jeden rozebrałem, potrafię odróżnić
    diody wzbudzania od pozostałych. Jak akumulator utracił pojemność, to duże
    prądy ładowania niewiele pomogą, poza tym regulator ich nie puści. Pozostaje
    wymiana. Jak sprzęt postoi tam gdzie jadę na mrozie minus 15 stopni to nie
    odpalę a podładować nie będzie gdzie.

    > to jak Twoje auto w ogole przeszlo badania
    > techniczne?

    Pewnie dałem łapówkę ...? Może odpaliłem z korby albo sznurka? Może z pychu?
    Może dolałem eteru do paliwa? Może postawiłem na wzniesieniu i odpaliłem
    zjeżdżając?

    > To musi byc jakis straszny rzęch, nie nadający się do
    > eksploatacji...

    Straszny rzęch!
    Ale wyluzuj, widać że się nie znasz na elektryce. Weź sobie miernik i sprawdź
    ile na postoju ciągnie alarm i immobiliser. Sprawdz jak z wiekiem akumulatora
    spada prąd zwarcia i ile dziennie pojemności traci akumulator w normalnej
    temperaturze. BTW, tego swojego akumulatora sam formowałem, dlatego wytrzymał 6
    lat.

    > A odpowiadając na Twoje pytanie - nie, jeszcze ta ustawa nie weszła.

    Dzięki, o to mi właśnie chodziło.

    pozdrawiam

    Czapla