  • Data: 2009-11-17 18:06:59
    Temat: Re: Jak walczyć z ciężarówkami łamiącymi zakaz wjazdu?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hdu2v7$k9h$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To nie jest moja ulica, tylko publiczna, więc i Twoja, a podatnicy płacą
    > podatki na utrzymanie Policji,

    I co z tego? Oczekujesz, że przy wjeździe będzie non-stop stał radiowóz
    i działał prewencyjnie?

    > Czy niszczenie mienia publicznego przeż ciężarówki nie jest
    > przestępstwem?

    Ale one jej nie niszczą, tylko tamtędy jeżdżą wbrew zakazom. Równie
    dobrze można powiedzieć, że ty też niszczysz ulice jeżdżąc po nich swoim
    samochodem. Inną kwestią jest, czy ulica ta została wykonana zgodnie z
    normami i nie niszczy się dlatego w tak szybkim tempie, bo jest zwyczajną
    fuszerką.

    A radę już dostałeś: zróbcie zdjęcia albo nagranie na kamerze w dobrej
    jakości, przekażcie policji. Praktycznie w każdej ciężarówce jest CB,
    pierwsi kierowcy zostaną ukarani mandatami, to szybko się rozniesie, że
    jakiś "cymbał" robi zdjęcia i przekazuje policji. Ewentualnie można sprawą
    zainteresować lokalne media.

    Czy zaniedbania Policji nie są przestępstwem?

    Są, ale policja ma inne zadania i wcale nie jest powiedziane, że
    obowiązkiem policji jest stać przy jednej ulicy całe dnie i czuwać, żeby
    kierowcy na niej wykroczeń nie popełniali. Więc może być ciężko wykazać, że
    to zaniedbanie. Zgłaszajcie problem na piśmie, zawsze pozostaje po takich
    zgłoszeniach jakiś ślad. Poza tym każdy kij ma dwa końce, jak policjani
    zaczną skrupulatnie sprawdzać tą ulicę, to może się okazać, że najwięcej
    mandatów dostaną mieszkańcy np. za niewłaściwe parkowanie.