    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to rozegrać? - zaległe sprawy po zmarłym
    Date: Tue, 07 Apr 2009 12:01:46 -0500

    Tomaszek wrote:

    w zasadzie wszystko mozesz załatwić z uprzejmości a nie z obowiązku, po
    to żeby się potem nie tłumaczyć jak zaczną dobijać się do ciebie.
    Lepiej od razu uprzedzić ich, że nie mają po co do ciebie pukać.

    > 1.Czy powinienem / mam obowiązek zwrócić klucze instytucji, która
    > podpisała z nim tą umowę? ( na pieczątce widnieje: Zakład
    > Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy.... to już chyba nie
    > istotne;) ) W końcu to przypadek, że posiadam drugi komplet kluczy ( dał
    > mi je sam ojciec na tzw. sytuacje awaryjne, jakbym np. się nie mógł do
    > niego dodzwonić albo dopukać itp. )

    Nie masz obowiązku.
    I tak pewnie wymienią zamki.
    Kulturalnie możesz oddać.

    > 2.Mieszkanie jest w znacznie gorszym stanie niż zmarły je przyjmował (
    > jest zagrzybione, zatęchłe, nadaje się do remontu ) Czy ZGN lub
    > jakakolwiek instytucja ma prawo żądać ode mnie jakichkolwiek pieniędzy
    > za remont tego mieszkania ( odrzuciłem spadek w całości )

    Nie.

    > 3.Czy gdy ewentualnie zdecyduję się na zdanie kluczy w ZGN-ie to mam
    > prawo żądać pokwitowania faktu, że zdałem klucze od tego mieszkania?

    tak, tylko po co się nastawiać na sytuację "co mi zrobisz jak ci nie dam".

    Liscik, ze niniejszym zwracasz klucze, ktore dał ci ojciec, w kopertę i
    poleconym.

    > 4.Na to mieszkanie była podpisana umowa z firmą RWE ( umowa na dostawę
    > energii elektrycznej ) Czy mam obowiązek zgłaszać fakt śmierci ojca tej
    > firmie?

    Umowa wygasa z chwilą śmierci, z tym, że ktoś ich musi o tym poinformować.
    Jak sie nie dowiedzą, to będą wysyłać listy, że dług rośnie i pewnie do
    ciebie.
    Szkoda znaczki na listy, że to ciebie nie dotyczy.
    Lepiej poinformować ich od razu.

    > 5.Analogiczne pytanie (jak w punkcie 4) dotyczące telefonu na abonament
    > ( Polkomtel SA - Plus GSM ) Okres 12 miesięcy, przez który nie można
    > zerwać umowy bez ponoszenia tzw. kary umownej już minął. Umowa była
    > tylko na samą kartę SIM, telefon miał swój. Czy zgłaszać ten fakt do
    > salonu firmowego czy pozostawić sprawę otwartą - niech sobie sami dochodzą.

    j.w.
    powiadomić, niech wyłączą.

    > We wszystkich tych punktach zawsze chodzi mi o jedno - czy będę ponosił
    > i jakie w zależności od tego jaką decyzję podejmę konsekwencje? Czy jak
    > pozałatwiam te sprawy to nie będę czymś obciążony, albo czy nie będą
    > mnie ciągać po sądach, windykacji nasyłać itp. jeśli się ujawnię.

    Jak pozałatwisz to raczej nie będziesz.
    Miły liscik, że ojciec zmarł i że ty spadek odrzuciłeś.

    Jak nie będą wiedzieli, to z definicji mogą coś od ciebie chcieć i
    dopiero za parę lat będziesz musiał odkręcać.
    A tak to będziesz miał większość z głowy od razu.