  • Data: 2007-07-13 05:06:26
    Temat: Re: Jak to jest z robieniem zdjęć?
    Od: "wsm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:f75cg9$6ui$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Czy prawo zezwala na zrobienie komuś (obcej osobie) zdjęcia, bez zgody tej
    > osoby? Przykładowo siedzę sobie z praktycznie nagim dzieckiem na plaży,
    > podchodzi sobie całkiem obcy człowiek i robi fotki. Na ich publikację musi
    > mieć zgodę, a na samo zrobienie? Czy mogę zażądać usunięcia takiego
    > zdjęcia?

    A życie byłoby prostsze, gdyby powszechnym stało się zapytanie rodzica o
    zgodę na wykonanie zdjęć jego dziecka i wyjaśnienie powodów. Rozpowszechniła
    się "moda" na aroganckie fotografowanie z zaskoczenia, że niby każdy ma
    prawo bo nie ma zakazu. Prawo prawem, ale są też zwyczaje międzyludzkie,
    które więcej mogą zdziałać dobrego.
    To samo dotyczy fotografowania ludzi dorosłych, prywatnych obiektów -
    terenów, domów mieszkalnych, sklepów itp.
    WSm