eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ? › Re: Jak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ?
  • Data: 2011-05-30 00:21:45
    Temat: Re: Jak najtaniej załatwić sobie ubezpieczenie zdrowotne dla bezrobotnego z dzieckiem ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/29/2011 7:16 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > No ale jeśli można to ubezpieczenie "załatwić" taniej to można.
    > W czym > rzecz ?

    o ile można. Twoje stwierdzenie było ogólne, że na bilety szkoda kasy.

    > Wzmiankowana osoba bezrobotna w poprzedniej pracy zarabiała na
    > tyle, że zasiłku nie dostanie. Nie szuka *aktywnie* Pracy, bo chce
    > odpocząć od korporacji, w której do tej pory robiła. Na życie ma.

    To niech opłaca ubezpieczenie dobrowolnie.

    > Na
    > opłacenie w razie WU dla siebie i dziecka skomplikowanej operacji już
    > nie, bo pobyt w szpitalu dla osoby nie ubezpieczonej bywa kosmicznie
    > drogi.
    jak wyzej. zamiast do pośredniaka niech sie zapisze do NFZ.

    > Zapisze się do pośredniaka - no mega wypas, trzeba te 400 km
    > popieprzać (meldunek) w jedną stronę, żeby "podpisać listę" czy
    > przyjrzeć się ofercie pracy sprzątaczki.

    Ktoś jeszcze zwraca uwagę na meldunek.
    To niech się przemelduje. w czym problem.

    > Po prostu nawet gdyby należał
    > się zasiłek - finansowo nie opłacalne. Do tej pory załóżmy, że osoba ta
    > zarabiała ponad 10 000 miesięcznie, więc stać ją na opłacenie
    > "najniższego obowiązkowego ZUSU" z naciskiem na to, że pracować nie chce.
    >
    > Stary, ja tą osobę rozumiem - tak jak ktoś napisał już na plsocprawo -
    > zarabiasz 1 000 , 10 000 , 100 000 - masz taki sam dostęp do świadczeń
    > szpitalnych, więc "liczenie" czy nie jest to naciąganie skarbu państwa
    > jest chore.

    po to właśnie wymyslili ubezpieczenie dobrowolne, zeby nei trzeba było
    kombinowac.