    From: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak można się wysmerfować ze spółdzielni mieszkaniowej?
    Date: Thu, 1 Apr 2010 14:58:35 +0200

    > tak, widzialem, duzo wpienionych ludzi, zebralo sie i na walnym
    > zgromadzeniu dokonalu wydzielenia sporej czesci blokow z bardzo duzej
    > spoldzielni i zalozyli nowa spoldzielnie z wybranym przez siebie zarzadem,
    > od tamtej pory sytuacja zmienila sie na duzy plus

    na walnym se wydzielili bloki? niby jakim sposobem? przeciez, wlasciciele
    muszą byc wyodrebnieni, poza tym u nas to nie przejdzie bo na grupy
    czlonkowskie przychodza w wiekszosci krzykacze, ktorzy nie wiedza co i jak a
    reszcie sie nic nie chce.

    > nie potrzebabylo do tego wydzielaia, kombinowania itd, wystarczylo
    > zaangarzowanie ludzi
    >
    > zreszta nie wiem czy byles kiedys na takim zebraniu spoldzielcow,
    > przewaznie sa tam sami emeryci i kilku zaangazowanych czy
    > zainteresowanych, jak sie wybiera komisje to chetnych nie ma, dlatego
    > przewaznie wybieraja swoich, a pozniej pretensje, ze to sie niepodoba czy
    > tamto

    tak sie sklada, ze jestem w radzie nadzorczej takiej spoldzielni, gdzie
    siedza takie wlasnie lesne dziadki. jestem najmlodszy w calej radzie a mam
    35 lat i nastepny najmlodszy po mnie jest o 20-30 lat starszy i ma juz malo
    zebow. i o tym wlasnie pisze, w takich instytucjach siedza stare raszple,
    ktore przyklepuja tylko to co mowi zarzad i w ten sposob to sie do usranej
    smierci nic nie zmieni na lepsze.

    > a witkowi chodzilo i zmiane zarzadcy bloku, jak wiekszosc mieszkancow jest
    > wydzielonych, zakladaja wspolnote i spoldzielnia majac udzial
    > mniejszosciowy, musi sie podporzadkowac, pod warunkiem ze podczas
    > glosowania beda obecni wszyscy ze wspolnoty, bo oni maja tyle glosow, ilu
    > mieszkancow niewydzielonych

    a mi chodzilo o to, ze nawet jak sie wyodrebni 99 procent z danej
    nieruchomosci to i tak spoldzielnia zostaje zarzadcą bo takie mamy prawo
    (bardzo ciekawe dlaczego tego sie zmienia), i jak juz wczesniej pytalem
    jesli jest inaczej to prosze o poprawienie... bardzo bym sie cieszyl gdyby
    mozna bylo sie pozbyc tego "taniego" zarzadu i wprowadzic normalne zasady
    zarzadzania zasobami...to wszystko jest przeciez chore...

    pozdrawiam, wromek