eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak kupić mieszkanie na które obecny właściciel zaciągnął kredyt › Re: Jak kupić mieszkanie na które obecny właściciel zaciągnął kredyt
  • Data: 2003-10-29 11:08:19
    Temat: Re: Jak kupić mieszkanie na które obecny właściciel zaciągnął kredyt
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bartek" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bnnsmr$qet$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Przymierzam się do zakupu mieszkania które zostało zakupione przez
    obecnego
    > właściciela ok. 2 lat temu.
    > Obecny właściciel zaciągnął kredyt w PKO BP chyba na 15 lat. Teraz chce je
    > sprzedać bo ma coś innego na oku.
    > Jak mogę to rozwiązać aby nie wpaść w jakieś kłopoty i aby się nie
    nadziać.
    > Również chce wziąć kredyt.
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Bank, w którym jest kredyt na to mieszkanie musi wyrazić zgodę na
    przepisanie tego kredytu na nowego nabywcę, albo musisz spłacić Ty lub
    sprzedający. Może się to odbyć z Twoich środków, ale najlepiej wtedy zrobić
    przedwstępną umowę notarialną, w której będzie zapis o spłacie z Twoich
    środków, i które będą wliczone do zapłaconej przez Ciebie ceny mieszkania.
    Pamiętaj, że bank musi wystawić list mazalny.

    A w ogóle, to dlaczego nie weźmiesz pośrednika nieruchomości, skoro się na
    tym nie znasz. Zapłacisz prowizję, ale będziesz miał przy transakcji znawcę
    tematu, a ponadto Twoja transakcja będzie ubezpieczona. I nie umoczysz...

    Piciuf