eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak formalnie wygląda uznanie jakiegoś państwa na arenie międzynarodowej? › Re: Jak formalnie wygląda uznanie jakiegoś państwa na arenie międzynarodowej?
  • Data: 2013-04-29 20:26:15
    Temat: Re: Jak formalnie wygląda uznanie jakiegoś państwa na arenie międzynarodowej?
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/29/2013 08:15 PM, Piotrek wrote:

    > Ok, załóżmy że nie. Czy to znaczy, że kupując w dwóch różnych krajach
    > (uznawanych przez Polskę) atlasy geograficzne świata mogę trafić w
    > nich na wyraźnie różniące się od siebie mapy polityczne jakiegoś
    > kontynentu?

    To jest tak oczywiste że aż dziwię się że możesz myśleć inaczej.

    Jeżeli kupisza atlas w Pakistanie i w Indiach (oba kraje uznawane przez
    PL), to na pewno Kaszmir będzie inaczej pokazywany tu i tam.

    Sądzę także że inaczej będziesz miał zaznaczone Kosowo w serbskich
    mapach a inaczej w polskich.

    > Każde papierowe bądź elektroniczne wydanie mapy
    > politycznej jakiejś części świata powinno zawierać adnotację, że jest
    > to podział z punktu widzenia kraju, w którym go sporządzono?

    Powinno bądź nie powinno. To jest IMHO oczywiste.

    > Mapa
    > polityczna Europy na polskiej wikipedii to "polska mapa polityczna
    > Europy", na amerykańskiej - "amerykańska mapa polityczna Europy" itp.?
    > Co znajduje się na mapie politycznej w miejscu państwa nieuznawanego
    > przez kraj, w którym tę mapę sporządzono? Czarna plama czy coś
    > ciekawszego?

    Zazwyczaj kraje które nie uznają jakiegoś innego kraju (np. Kosowa)
    uznają go za część innego kraju (np. Serbii).

    > Czy są obecnie na świecie państwa, które nie uznają
    > Polski i co umieszczają na swoich mapach politycznych w jej miejscu?
    > Niemcy, Rosję, Morze Bałtyckie? A może jeszcze ZSRR? Mógłbym prosić o
    > przykład takiej mapy/kraju?

    Wydaje mi się że my już to mamy za sobą. Ale jakbyśmy byli nieuznawani
    przez jakieś państwo, to sądze że w naszym miejscu by była Rosja, Niemcy
    bądź to i to. Tyle że do tego (chyba) jeszcze Rosja bądź Niemcy
    musiałyby mieć roszczenia do naszego terytorium .

    p. m.