eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak długo prokuratura może trzymać przedmioty w postępowaniu przygotowawczym ? › Re: Jak długo prokuratura może trzymać przedmioty w postępowaniu przygotowawczym ?
  • Data: 2003-01-12 19:04:07
    Temat: Re: Jak długo prokuratura może trzymać przedmioty w postępowaniu przygotowawczym ?
    Od: "H" <h...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > przedmiocie dowodow rzeczowych, albo tez - jesli sprawa zostamie
    skierowana
    > do sadu - przekaze te komputery do jego dyspozycji i wowczas sad przy
    wyroku
    > odnosi sie rowniez do dowodow rzeczowych. w pewnych sytuacjach, sad moze
    > orzec o przepadku zabepzieczonych przedmiotow. tak wiec czasokres - jak
    > dlugo -? nie bedzie jednoznacznie okreslony. moze to byc w przypadku
    > zakonczenia merytorycznego przez prokuratora postepowania, moze prokurator
    > podjac taka decyzje wczesniej, natomiast moze to byc dopiero sad.
    powinienes
    > otryzmac postanowienie o zatrzymaniu przedmiotow, przyslugiwalo ci na nie
    > zazalenie- zlozyles?jesli nie a masz jeszcze czas, to zloz. w przypadku
    > postepowan prokuratorskich czy czasu trawania "sprawy" trudno sie w ciemno
    > wypowiedziec, jesli nie ma przeslanek przyblizajacych z jakim
    przestepstwem
    > mamy do czynienia.
    >
    > ssj5
    >
    > Otrzymałem tylko protokół przeszukania i postanowienie o przeszukaniu. Nie
    otrzymałem żadnego postanowienia o zatrzymaniu przedmiotów. Dla prokuratury
    ważne mogą być wyłącznie dyski twarde, dlatego zastanawiam się dlaczego tak
    długo zatrzymane są całe komputery. Trwa to od X.2002 r. Najlepsze jest to,
    że na protokóle przeszukania, komputery zostały opisane jako "jednostka
    centralna" bez podania chociażby numerów dysków, nie mówiąc o opisie
    zawartości tych dysków. W związku z tym jaką wartość dowodową mogą mieć
    takie "jednostki centralne". W okresie tak długim prokuratura mogła zrobić
    wszystko z tymi dyskami, zapisać co tylko chciała. Jeśli by doszło do
    rozprawy zamierzam zdyskwalifikować je jako dowody, nie pamiętam dokładnie
    co się tam znajdowało - na dyskach, kompów używało pare osób. Jeśli chodzi o
    zarzuty mogą one dotyczyć naruszenia praw autorskich - nielicencjonowany
    windows i Office.