  • Data: 2006-11-23 14:47:12
    Temat: Re: Jak cofnąć upoważnienia?
    Od: "ania" <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz na to jakis paragraf, artykol, etc. Jakie czynniki moga miec wplyw
    > na ewentualne cofniecie darowizny.

    art. 898 KC, pod pojęciem "rażącej niewdzięczności" rozumie się
    najczęściej popełnienie przestępstwa przeciwko darczyńcy lub nie
    wywiązywanie się z obowiązków względem niego.
    Możliwość odwołania darowizny w pewnych okolicznościach wygasa.
    Dzieje się tak w sytuacji, w której darczyńca przebaczył
    obdarowanemu.
    Ponadto, nie można odwołać darowizny po upływie roku od dnia, w
    którym darczyńca dowiedział się o niewdzięczności obdarowanego
    (art. 899 §3).
    Odwołanie powinno bowiem zostać sporządzone w formie pisemnej i
    dostarczone obdarowanemu (art. 900). Jeżeli kwestionuje on zasadność
    odwołania, może zwrócić się o rozstrzygnięcie do sądu.

    Więcej nie udało mi się znaleźć na temat darowizny...

    Pozdrawiam,
    Anna