  • Data: 2010-08-03 18:07:07
    Temat: Re: Ilość nadgodzin
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomosci news:i39l6d$jnk$1@node2.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > w czym ten brak glupoty jest ?

    > Bo policjanci maja wiecej nadgodzin, strazacy rowniez i im wolno tak?
    Nie wiem jak maja policjanci i strazacy, ale nie porównuj tego z prawem
    pracy, bo to tam jest sluzba i stosunek sluzbowy, a nie stosunek pracy.
    Kazdy kto tam idzie wie na co sie decyduje. Zolnierz zawodowy na misji to ma
    powiedziec: nie ide na patrol, bo jest juz po 16?

    > prywatnemu nie wolno dac wiecej pieniedzy dla pracownika aby ten wiecej
    > popracowal?
    Nie tego dotyczy ów zapis. Chodzi o to, aby pracodawca nie mógl zmusic
    pracownika do wykonywania pracy nadmiernie obciazajacej czasowo. Tak samo
    mozna spytac - a po co zapis o 11-godzinnym nieprzerwanym odpoczynku
    dobowym? A jak sie dogadaja, ze pracownik nie chce spac? A skad zapis o
    zakazie zatrudniania w porze nocnej (a moze ona lubi?) ani przydzielac jej
    nadgodzin (moze takze chce?)?
    Wszystko to jest dlatego, ze pracodawca jest strona silniejsza
    (ekonomicznie) w stosunku pracy i dlatego prawo chroni strone slabsza.
    Przeciez tak jest w calej cywilizowanej Europie, choc rozwiazania sa rózne.

    --
    Jotte