eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoIlość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni › Re: Ilość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni
    From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ilość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni
    Date: Sun, 9 Aug 2009 13:48:26 +0200

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d35t75tls8cov26ass47d05ouqad3s6tqg@4ax.com...

    > Jeszcze nie pytałem, informacja taka jest podana na ich stronie
    > internetowej. Wybieram się tam, więc chciałbym wcześniej wiedzieć, czy
    > mogą odmówić mi rejestracji gdybym jednak nie ujawnił tych danych,
    > które moim zdaniem zupełnie nie mają związku z leczeniem. Z resztą
    > jest tam jeszcze jeden kwiatek: data urodzenia (to oczywiste) oraz
    > wiek pacjenta, tak jak by nie potrafili go sami określić na podstawie
    > daty urodzenia!
    > A może jest jakiś akt prawny, który reguluje jaki zakres danych
    > osobowych jest niezbędny do korzystania z usług medycznych w ramach
> [...]

    jest rozporzadzenie dotyczace dokumentacji medycznej. Do identyfikacji
    medycznej potrzebne są: pesel, imię nazwisko data urodzenia (jak ktos
    potrafi to sobie wyliczy z peselu :-)), adres. Reszty nie musisz podac.
    Oczywiscie moga poprosic o okazanie dowodu osobistego lub paszportu. No i
    oczywiscie dokument potwierdzajacy oplacenie ubezpieczenia zdrowotnego.