    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ILE (lat) za to dostanie?
    Date: Wed, 22 Oct 2008 18:26:07 +0200

    "Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote
    > alez jaki rozboj! przeciez wszystko zrobil w sposob jak najbardziej
    > lagodny,
    > tylko poprosil o wydanie pieniazkow i mu je spokojniutko dali

    Przeczytaj art.280 kk.

    > czy rzeczywiscie jest taka mozliwosc? czy zawsze pokrzywdzony tego zada
    > lub
    > ma prawna mozliwosc zazadac?

    Przy przestępstwie zawsze ma takie prawo. A przy takiej kwoie, bank mający
    własnych prawników... myślisz, że z tego nie skorzysta....?

    > to dlaczego mnie JUZ jest wiadomo o pewnej sprawie gdzie stalo sie
    > DOKLADNIE tak jak napisalem? stalo sie i (nieformalni) wspolnicy smieja
    > sie
    > w nos z tego calego "wymiaru sprawiedliwosci" czy w ogole ze
    > "spoleczenstwa
    > frajerow"!

    Bo wykladnia prawa to jedno, a jego skuteczna egzekucja to drugie.

    > bo tu chodzi o cala sprytna "PACZKE" z blokowisk, SWIETNIE sie znaja,
    > pija,
    > bija i imprezuja od 10 lat, ale maja do siebie nawzajem cholerne zaufanie
    > lojalnosc, jesli on im zaufal i dal money wraz z instrukcjami "co maja
    > zrobic" to wie, ze go nie wyhoojajom
    > dla nich jest BEZDYSKUSYJNE, ze "to JEGO pieniadze" i basta!
    >
    > byc moze tylko 1 osoba z tej paczki jest w to zamieszana ale i tak policja
    > NIA MA SZANS w to przeniknac i do czegokolwiek dojsc...
    > bo policja nie ma szans zeby rozpracowac uklady wewnatrz bandy
> [...]

    Powiem Ci tak: można sobie wyobrazić jakieś tam przestępstwo idealne nie do
    wykrycia, ale w większości przypadków coś zawsze się da zrobić. Tyle, że
    organa ścigania nie zawsze są w stanie pracować na pełnych obrotach, bo albo
    nie ma czasu albo kasy czy środków, ludzi itp. Ale jakby tak przycisnąć to
    dużo więcej by się dało niż zwykle się udaje.