  • Data: 2009-01-08 16:08:48
    Temat: Re: I znów nas wyciulali
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08-01-2009 o 16:37:47 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-01-08, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to lecimy:
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19740240141 (PDF)
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/430_u.htm (HTML)
    >
    > Art. 209^1.
    (...)

    Aha, czyli nie ma sprecyzowanej etatowości - ale jest furtka do mandatowania,
    bo par.2 i par.3 są wybitnie uznaniowe.

    Mnie zaciekawiło co innego:

    § 4. Dyskryminowanie pośrednie istnieje wtedy, gdy na skutek pozornie neutralnego
    postanowienia, zastosowanego kryterium lub podjętego działania występują lub mogłyby
    wystąpić niekorzystne dysproporcje albo szczególnie niekorzystna sytuacja w zakresie
    nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz
    dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych wobec wszystkich lub
    znacznej liczby pracowników należących do grupy wyróżnionej ze względu na jedną lub
    kilka przyczyn określonych w § 1, chyba że postanowienie, kryterium lub działanie
    jest obiektywnie uzasadnione ze względu na zgodny z prawem cel, który ma być
    osiągnięty, a środki służące osiągnięciu tego celu są właściwe i konieczne.

    Nie dośc że kompletny bełkot, to wychodzi mi że w zasadzie pracodawca
    jest "dyskryminatorem" dopóki nie udowodni że nie jest..
    Czyli mamy już USAńskie przepisy, brawo.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek