eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera. › Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    Date: Mon, 30 Sep 2002 14:33:25 +0200

    SOTB wrote:

    > (...)
    >
    > Nie myślałeś o rękojmii w razie uszkodzenia sprzętu lub plomby.
    Pomyslalem.
    Ale punktem przyjmowania zgloszen jest serwis, a ten juz dzisiaj odmowil
    przyjecia, gdy beda zerwane plomby.

    > Skoro zerwie się plomba nie z twojej przyczyny, a z powodu jej kiepskości
    > lub z tego powodu, że poluzowały się śruby na obudowie to chcąc sprzedać
    > sprzęt okazuje się, że nie jest on w pełni wartościowy.

    Dla kogo okazuje sie jako nie w pelni wartosciowy ?

    Przeciez ja nie neguje potrzeby stickerowania obudowy, gdyz wielu chce
    instalowac CDRW w serwisie.
    Ale czemu z tego czynic przymus.
    Pamiec 60 zl i instalacja 40 zl
    Przeciez to jest paranoja i sredniowieczny przymus chlopa
    panszczyznianego.
    Co innego montaz plyty, a co innego wlozenie pamieci, a cena taka sama.

    > Swoją drogą, porządne firmy spisują w gwarancji numery seryjne komponentów i
    > nie używają plomb.
    Uzywaja stickersow, nawet nie wpisujac numerow seryjnych
    i moze stickersy sa w srodku, ale aby sie o tym dowiedziec, to musialbym
    otworzyc obudowe, a wczesniej zerwac plomby.

    Warto się o takie rzeczy pytać przy zakupie. Jeśli oferta
    > była korzystna, to trzeba pamiętać, że biedny dwa razy płaci.

    Ale oczywiscie ze oferte wybieram wedlug ceny i czym taniej tym lepiej,
    gdyz taka jest droga do bogactwa.

    Ale gdy wzgledy bezpieczenstwa = typu wysokie napiecie w telewizorze,
    nie sa zagrozeniem, instalacja sterownikow jest dozwolona przez
    producenta i nie narusza warunkow gwarancji,
    to wkladanie kart w sloty, dokrecenie srobka + ewentualne podlaczenie
    kabelka to wymaga, wedlug producenta tych podzespolow, wiedzy
    specjalistycznej, ani nie stanowi zagrozenia dla sprawnosci komputera.

    Co wiecej.
    Producent twierdzi w gwarancji, ze czyszczenie nie jest objete
    gwarancja.
    A jak mozna wyczyscic zakurzony komp w srodku obudowy, gdy jej nie
    otworzymy, podobnie z czyszczeniem wentylatorkow.

    A przeciez to kurz w obudowie moze doprowadzic do przegrzania sie
    elementow i uszkodzenia procesora, zasilacza itd.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).