eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja czy niezgodność - co lepiej? › Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepiej?
  • Data: 2010-07-30 19:42:51
    Temat: Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepiej?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    s...@a...pl pisze:
    >>> Załóżmy, że sprzedawca stwierdza, że nie ma możliwosci naprawy
    >>> telefonu i nie ma jak w przewidywalnej przyszłosci sprowadzić nowego
    >>> (tego samego modelu). Co wówczas? Wydaje się, że jedyne wyjście to
    >>> rozwiązanie umowy sprzedaży. Klient odzyskuje wpłaconą złotówkę :) i
    >>> pozstaje bez telefonu, ale z aktywacją przez jeszcze wiele miesięcy.
    >>> Można to jakoś inaczej załatwić?
    >>
    >> W ramach niezgodności można też żądać naprawy.
    >
    > Wiem. Ale co wtedy, gdy:
    > 1. Taka naprawa nie jest możliwa (nie są np. dostępne jakieś części).

    Jeśli naprawa lub wymiana nie jest możliwa, wówczas pozostaje zwrot
    ceny. Faktycznie przy telefonach za złotówkę powstaje pewien problem,
    ale dotyczy on zarówno niezgodności, jak i gwarancji.

    > 2. Jej koszty są za duże dla sprzedawcy (wartość rynkowa telefonu 300zł
    > / naprawa 500zł/ sprzedany za 1,22zł).

    Skoro jest coś takiego jak wartość rynkowa telefonu, to znaczy że
    jest on w sprzedaży, czyli zamiast naprawić, sprzedawca może (taniej)
    wymienić :)

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1