  • Data: 2003-06-16 11:50:38
    Temat: Re: Gwalt ?
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał

    > Przyznam, że koszty psychiczne w przypadku gwałtu są ogromne. To nie był
    > jednak gwałt.

    Szło mi o to, że samo dochodzenie swego już po fakcie może być kosztowne
    psychicznie. Załóżmy najlepszy zbieg okoliczności, czyli że udało się
    znaleźć jakieś przekonujące dowody (poza zeznaniem pokrzywdzonej) i że
    doszło do procesu. Wiesz, co wtedy będzie robił adwokat oskarżonego? Z
    niewinnej dziewczyny zrobi - w najlepszym razie - prowokującą mężczyzn
    kokietkę (a może być znacznie gorzej). Zapewne o sprawie dowiedzą się jacyś
    znajomi (zawsze się dowiadują) - przez wiele lat przyjdzie jej żyć z opinią
    "a, to ta zgwałcona...". Właśnie takie koszty psychiczne miałem na myśli,
    nie zaś samo traumatyczne przeżycie niedoszłego gwałtu.