  • Data: 2007-01-24 00:09:40
    Temat: Re: Gotowy produkt elementem innego produktu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23.01.2007 Adam <b...@b...pl> napisał/a:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Posłużę się przykładem. Chcę wyprodukować stacjonarny odtwarzać MP3 bazując
    > na gotowych dostępnych na rynku przenośnych odtwarzaczy. Moje urządzenie..
    > powiedzmy będzie zawierało węwnątrz pozbawioną obudowy zakupioną MP-trójke.
    > Dodając do tego nowych funkconalności
    >
    > Moje pytanie - czy stosując cudze rozwiązania w własnych nie naruszam prawa

    MZ - a nie jestem prawnikiem, więc jak serio chcesz się zabierać za
    produkcję to się lepiej upewnij w jakiejś rzeczywistej kancelarii (a nie
    na sieci :), nie naruszasz żadnych praw własności intelektualnych typu
    autorskich czy patentowych, bo w końcu nabyłeś ten przenośny mp3 jak
    najbardziej legalnie (zakładając, że to nie podróba). W końcu
    producent domów nie łamie prawa producentów okien czy cegieł, takoż z
    podzespołami elektronicznymi i gotowym użytkowym wyrobem. Jedynie w
    przypadku gdy byłaby to kosmetyczna modernizacja, możnaby się pewnie
    pozastanawiać nad czynami niedozwolonymi konkurencji, ale to MZ też dość
    wątpliwe bo jakoś nie widzę szkody a wręcz przeciwnie.

    Łamaniem prawa byłoby np. gdybyś skopiował do swojego urządzenia chroniony
    patentem koncept cudzego urządzenia, jego formę, sztę graficzną etc. a
    tego nie robisz.

    --
    Marcin