  • Data: 2003-02-05 11:46:13
    Temat: Re: Gdzie złożyć pozew ?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdzie się składa pozew o popełnieniu przestępstwa ?
    > 1. Do prokuratury :
    > - w miejscu zamieszkania oskarżonego
    > - w miejscu zamieszkania pozywającego
    > - w miejscu gdzie popełnionow przestępstwo - np. spisano umowę z której
    się
    > nie wywiązano.
    > 2. Do sądu w postępowaniu cywilnym :
    > - j.w.
    > Wiem, że można (chyba) gdziekolwiek, ale chodzi mi o to aby nie tracić
    czasu
    > na przesyłaniu pozwu między urzędami (prokuraturą lub sądem).

    Po pierwsze primo:

    Jezeli chcesz doniesc o popelnieniu przestepstwa to mozesz to zrobic
    gdziekolwiek (policja lub prokuratura). Najlepiej jednak zrobic to
    w miejscu gdzie zostalo popelnione przestepstwo.

    Art. 6 Kodeksu Karnego:

    § 2. Czyn zabroniony uważa się za popełniony w MIEJSCU,
    w którym sprawca działał lub zaniechał działania, do którego
    był obowiązany, albo gdzie skutek stanowiący znamię czynu
    zabronionego nastąpił lub według zamiaru sprawcy miał nastąpić.

    I nie nazywa sie to POZEW lecz
    __zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa__.

    Po drugie primo:

    W postepowaniu cywilnym jest __pozew__.
    Kwestia wlasciwosci sadu (miejsca zlozenia) jest tu
    bardziej skomplikowana, ale generalna zasada jest
    ze powodztwo wytacza sie przed sad pierwszej
    instancji, w ktorego okregu pozwany ma miejsce
    zamieszkania.

    Jest jednak duzo wyjatkow itp. Sprawdz Kodeks
    Postepowania Cywilnego, artykuly 27-42

    Konrad