  • Data: 2005-09-25 14:06:19
    Temat: Re: Gdzie sie dowiem czyja wlasnoscia jest ziemia?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    the.one napisał(a):

    > [...]
    >
    > Chodzi Ci o to:
    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,2929312.ht
    ml
    > ???

    Nie. Tam nie ma zadnego oznakowanego szlaku PTTK, czy jakiegos lokalnego.

    Po prostu "od zawsze" bylo tak, ze szlo sie droga wzdloz dzialek i na
    koncu drogi przed chalupa rolnika skrecalo sie w prawo w wyjezdzona
    droge do lasu.

    W tej chwili gosc to zastawil zasiekami.

    Mam takie podejzenie ze zrobil to dlatego ze czesc spacerowiczow
    skracala sobie droge do swojego celu przez jego pole.
    Zeby ogrodzic cale pole to by musial miec z kilometr tej siatki, a tak
    zastawil jakies 15m pomiedzy dzialkami i ma spokoj.

    Jezeli to faktycznie jego dzialka to trudno. Byc moze chce ja sprzedac i
    dlatego pobudowal plot zeby ta wyjezdzona droga zarosla. Wiem ze dzialke
    przez ktora idzie taka wydeptana (a zwlaszcza) wyjezdzona droga duzo
    trudniej sprzedac, bo kupujacy obawia sie ze ktos gdzies ta droga jezdzi
    i sadownie uzyska nakaz sluzebnosci drogi.

    Osobiscie ubolewam nad tym ze prawo w Polsce nie naklada na gmine (czy
    kto tam jest panstwowym wlascicielem tych terenow) obowiazku
    zabezpieczenia przesmykow pomiedzy dzialkami co jakas tam ustalona
    odleglosc.
    Chodzi o to ze gmina sprzedaje dzialki "plot w plot", czasami calymi
    kilometrami, a potem po pierwsze nie ma gdzie przejsc, a po drugie sa
    problemy z doprowadzniem mediow, albo dojsciem do kolejnych rzedow
    dzialek (ktore gmina sprzeda pozniej) i z koleji wlascicieli przednich
    dzialek sie ograbia z ich wlasnosci ustalajac jakies sluzebnosci drogi,
    albo stawia sie im slupy na dzialkach itp itd.