    From: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Gazeta Prawna] W temacie zameldowania plany MSWiA
    Date: Tue, 22 Apr 2008 18:36:28 +0200

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej wrote:

    > Piotrze, chyba się zakręciłeś.
    >
    > Jeśli Estonia to *zrobiła*, to jest to chyba dowodem na to, że się
    > *da zrobić*. Nieprawdaż?

    Nie uważałeś na logice. To, że w Estonii się udało, dowodzi *co
    najwyżej* tego, że... w Estonii się udało. Nie jest to nawet dowód na
    to, że obecnie dałoby się w Estonii to powtórzyć. Twierdzisz, że jak
    przeprowadzę eksperyment w warunkach X, to powiedzie się on również
    w warunkach Y? Oczywiście mowa o kluczowych warunkach, takich jak w tym
    wypadku liczba ludności. Zapewniam, że w Polsce nie wystarczy kupić n
    razy więcej kart, postawić n razy więcej serwerów i zatrudnić n razy
    więcej ludzi do ich obsługi, gdzie n = (liczba ludności w Polsce) /
    (liczba ludności w Estonii).

    > A jeśli chodzi Ci o możliwość wprowadzenia w Polsce to nie podałeś
    > żadnej obiektywnej przeszkody

    Bo nie znam (nie potrafię nazwać) tych przeszkód. Ale wiem że istnieją
    -- skoro darmowych certyfikatów do tej pory nie ma, to znaczy że coś
    przeszkadza je wprowadzić. A czy są to przeszkody obiektywne czy nie, to
    już sprawa drugorzędna.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak