eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego? › Re: GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
  • Data: 2011-01-26 12:00:31
    Temat: Re: GPS - dokladnosc wystarcza, aby byl dowodem w sprawie wypadku drogowego?
    Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Mnie raczej, że po prostu te satelity z dokładnością do metra na orbicie
    > wisieć nie potrafią.
    Jest dużo więcej powodów błędu pomiarowego:

    Ograniczony dostęp - wyłączony aktualnie

    Opóźnienie jonosferyczne. Błąd odległości wywołany opóźnieniem w propagacji
    fal radiowych wynosi od 20-30 metrów w dzień do 3-6 metrów w nocy. - błąd
    systematyczny

    Opóźnienie troposferyczne. - błąd systematyczny

    Błąd efemeryd. Polega na różnicy między położeniem satelity, wyliczonym a
    rzeczywistym.- bład systematyczny

    Błąd zegara satelity. - dla danego satelity błąd systematyczny

    Różnica pomiędzy idealnym czasem GPS a wskazaniem zegara satelity.- bład
    systematyczny

    Odbiór sygnałów odbitych - bład losowy

    Błędy odbiornika - błąd losowy

    Wychodzi że wykonując serię pomiarów różnice położeń kolejnych punktów
    zachowają taką dokładność jak uzyskiwana w systemie DGPS
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Differential_GPS czyli 0,5 do 2 m. Pomiary będą
    przesunięte względem poprawnej lokalizacji o wektor błędów systematycznych.
    Czyli zgodnie z twoim intuicyjnym przeczuciem:
    > Sądzę, że składa się na to błąd wyzaczenia punktu
    > i błąd wyznaczenia pozycji przy jego poszukiwaniu.
    ale o trochę innej fizycznej stronie zjawiska.
    Podsumowując ślad GPS-a może nawet dowieść sprawności hamulców o ile
    hamowanie trwa więcej niż 2-3 sekundy.

    pzdr
    olo