  • Data: 2009-05-28 21:31:14
    Temat: Re: GPL - wykorzystanie skryptu PHP
    Od: Wojciech Sulewski <a...@...a> szukaj wiadomości tego autora

    PlaMa wrote:
    > ale w czym problem? GPL pozwala na komercyjne zastosowanie tylko, że
    > musisz udostępnić kod.

    GPL wcale nie zobowiązuje do publicznego udostępniania kodu, jedynie do
    dostarczenia go na żądanie użytkownika programu.
    Czy osoba odwiedzająca stronę www jest użytkownikiem programu, napisanego w
    PHP, który przygotowuje plik html, który następnie jest przekazywany do
    odwiedzającego stronę? Wg mnie, nie.

    > Chyba że jesteś jednym z tych co dostać za darmo
    > to fajnie ale puścić dalej tak samo to już kombinują?

    Bardziej niż na kombinowaniu, zależy mi np. na bezpieczeństwie serwisu.
    Jeśli udostępnię jego kod źródłowy (wszystkie pliki php), to daję wprost
    instrukcję dla "hakerów".

    Stąd właśnie moje pytanie - czy muszę udostępniać kod źródłowy osobom
    korzystającym z serwisu, jeśli część oparta na GPL to np. tylko galeria
    zdjęć? Nie słyszałem, żeby ktoś tak robił.
    --
    pozdr.,
    Wojciech Sulewski