  • Data: 2019-10-17 14:52:07
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5da753ec$0$31099$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 16.10.2019 o 13:42, J.F. pisze:

    >Na 100% nieważne, jeśli bez notariusza.

    Ale podstawy prawnej nie podasz ?

    https://www.infor.pl/prawo/gmina/nieruchomosci/31114
    5,Nabycie-wlasnosci-nieruchomosci-bez-zachowania-for
    my-aktu-notarialnego.html

    "Brak formy aktu notarialnego powoduje nieważność czynności zgodnie z
    art. 73 § 2 Kodeksu cywilnego, który stanowi, że jeżeli ustawa
    zastrzega dla czynności prawnej inną formę szczególną czynność
    dokonana bez zachowania tej formy jest nieważna. Innymi słowy, umowa
    sprzedaży nieruchomości zawarta w każdej innej formie niż forma aktu
    notarialnego, która jest formą szczególną, powoduje, że umowa jest
    nieważna (nie odnosi żadnego skutku prawnego), w związku z czym
    przeniesienie własności nie następuje."

    Tylko ze zagladam do KC

    Art. 158. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości
    powinna być zawarta w formie aktu notarialnego. To samo dotyczy umowy
    przenoszącej własność, która zostaje zawarta w celu wykonania
    istniejącego uprzednio zobowiązania do przeniesienia własności
    nieruchomości; zobowiązanie powinno być w akcie wymienione.

    I brakuje mi tu "pod rygorem niewaznosci", jak Liwiusz slusznie
    zauwazyl.

    Moze w innym miejscu, czy w innej ustawie ?

    J.