  • Data: 2007-11-24 16:55:22
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Zatem nie pozostaje Ci nic innego jak prywatny akt oskarżenia za
    > szarpaninę lub zawiadomienie ws. przekroczenia uprawnień. Szkody nie ma,
    > więc odszkodowania za /potencjalne/ uszkodzenie sprzętu w rachubę nie
    > wchodzi.

    Przekroczyć uprawnienia - art. 231 kk - to może funkcjonariusz
    publiczny,a ochroniarz nim nie jest.
    Ochroniarz może co najwyżej "przekroczyć upoważnienia" - art. 50
    odpowiedniej ustawy.
    Przekroczenie uprawnień <> przekroczenie upoważnień.
    A teraz za komentarzem:
    "Pracownik ochrony fizycznej I stopnia przekroczy upoważnienia, jeżeli
    opracuje wykorzystany w praktyce plan ochrony, będzie kierował zespołem
    pracowników ochrony, podejmie się montażu urządzenia alarmowego lub
    opracuje wdrożony później projekt zabezpieczenia technicznego.
    Analogiczną to tej sytuacją naruszającą postanowienia komentowanego
    przepisu będzie wykonanie dodatkowych uprawnień pracownika
    zabezpieczenia technicznego II stopnia przez tej kategorii pracownika
    posiadającego licencję I stopnia. Wypełnią zatem znamiona określonego
    przestępstwa pracownicy ochrony, którzy zamiennie będą wykonywać
    czynności niemieszczące się w granicach upoważnienia, a więc pracownik
    ochrony fizycznej I lub II stopnia podejmie się czynności pracownika
    zabezpieczenia technicznego I lub II stopnia i odwrotnie."
    Reasumując nie jest przekroczeniem upoważnień w rozumieniu tego
    przestępstwa, co do zasady, zachowanie jak w niniejszej sprawie.
    A co do czynu z oskarżenia prywatnego to art. 212 §2 kk.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"